Hjælp/Tips søges

Discussion in 'Dansk' started by Bo_Blangstrup, May 9, 2007.

1. Bo_Blangstrup

Bo_Blangstrup Member

Hej med jer,

Jeg har forgæves søgt at få vores boligsite (Boliga.dk) optaget i DMOZ.

Første gang var for et par måneder siden, da prøvede jeg i kategorien http://dmoz.org/World/Dansk/Erhverv/Fast_ejendom/ da jeg ikke umiddelbart synes vi hørte hjemme i ejendomsmægler kategorien da vi ikke direkte sælger boliger.

Men vi blev aldrig optaget der. Så tænkte jeg at det måske var fordi redaktøren mente vi hørte hjemme i ejendomsmægler kategorien, så jeg prøvede at søge om optagelse der. Men det var åbenbart heller ikke bonus.

Så nu er jeg kommet i tvivl, er der noget ved vores site som gør at vi ikke kan optages(reklamerne)? Eller skal vi bare væbne os med tålmodighed?

Hvis en redaktør læser dette vil jeg iøvrigt gerne foreslå oprettelse af en ny kategori, boligportaler eller noget i den stil under fast ejendom. Der er en del sites som ikke er deciderede ejendomsmæglere, men er mere generelle boligportaler, som pt ligger under ejendomsmægler kategorien. Denne kategori er i forvejen meget stor og umiddelbart tror jeg det kunne give bedre overblik at flytte de generelle boligsites over i en kategori for sig selv.

Mvh
    Bo
  2. informator

informator DMOZ Meta DMOZ Meta

Fra FAQ:

Tålmodighed er en god egenskap. ;)
  3. Bo_Blangstrup

Bo_Blangstrup Member

Ouch ok det havde jeg ikke lige set. Nå men så må vi jo bare håbe det bedste, tak for tilbagemeldingen.
  4. riccoz

riccoz Member

Jeg har også prøvet at tilmelde Boliga.dk fordi jeg synes det mangler på listen.

Det ser ud til at Dmoz er totalt dødt, der er så mange broken links og det ser ikke ud til at der kommer særlig mange nye websider på. Jeg kan heller ikke forstille mig at man normalt skal væbne sig med tålmodighed = over 1 års ekspeditions tid. :D
  5. emil2004

emil2004 Moderator

Et års ventetid er ikke usædvanligt.

Det eneste I kan gøre er at vente. For at jeres side kan blive behandlet (blive enten optaget eller afvist), kræver det at der er en frivillig redaktør der beslutter sig for at redigere i den pågældende kategori.
  6. riccoz

riccoz Member

Jeg troede ikke der fandets et sted som havde længere behandlingstid end det offentlige :)
  7. emil2004

emil2004 Moderator

Umiddelbart, forskellen er bare at det offentlige får penge for deres arbejde, det gør redaktørerne på dmoz ikke, det foregår alt sammen frivilligt.
  8. riccoz

riccoz Member

Måske var det en god ide at få flere frivillige ind så :)
  9. riccoz

riccoz Member

Der er snart gået 2 år siden den er blevet submitted, er der nogen der kan fortælle om den er blevet afvist?
  10. emil2004

emil2004 Moderator

11. martin1petersen

martin1petersen New Member

Det kan meget vel være en langsommelig proces efter man har sendt sin ansøgning, så som andre allerede har nævnt så, ja tålmodighed er en god ting, men det er til gengæld også værd at vente på ! I langt de fleste tilfælde i hvert fald ;)
    Held og lykke med det i hvert fald !

mvh
    _______
    Martin
  12. mortenpalsen

mortenpalsen New Member

Jeg har også hørt, at man godt kan regne med et års tid!! :( Held og lykke med det :)
  13. Maibrittbredstrup

Maibrittbredstrup New Member

Kan man ikke gøre noget for at fremskynde processen? Skal man virkelig bare vente??

Share This Page